Friday, December 23, 2011

Looking for POSITIVE in NEGATIVE

Assalamualaikum

Few percubaan post entry sehari dua lepas, semuanya jd draft tak bersambung. pfftt..

Thanks to Allah. Masih hidup. Baru je sembuh dari demam yg sgt mengejut. Harap2 deman tu kifarah, penghapus dosa.

TQ to all readers. TQ so much. Every comment left here is spirit enzyme (pemangkin semangat).hahaha.

This time is about mencari kebaikan dalam kejahatan.

Ni bukan citer doremon atau citer shin chan the movie. Watak jahat, walaupun dieorg jahat, last2 mesti tunjukkan kebaikan penjahat tu.

Tapi, ni citer muhasabah sedikit. Pernah tak korang terlibat dlm keadaan yg SALAH.

Spt, terlibat dgn skandal, atau terlibat dgn skandal politik pejabat ke, skandal kejiranan ke, skandalpantry ke, skandal kwn tikam belakang ke, skandal sejenis ke, Wahh!!! semua contoh skandal je kat sini.LOL

The thing is, even we know that we are wrong, jgn la lame2 sgt berada dlm keadaan GUILTY tu. Jgn drag benda2 mcm ni lama2.

RESOLVE!

Selesaikan, kalo boleh cari jalan yg terbaik dan terpantas. Jgn tggu lama2. 

So guys, n espeseli to me. Betulkan niat, sucikan hati, ingat Allah, ingat Nabi, Ingat mak ayah, ingat siapa kita.

Tarik napas panjang2, hembus slow2, buangkan perasaan yg celaru tu, tenang tenang tenang, ingat balek tujuan asal.

Then buat resolusi. InsyaAllah, ada jalannya....bila kita lupa Allah, Allah tak pernah lupakan kita. Itu tanda Allah masih memberi kasih sayangnya pada kita.

Ya Allah, jauhkan lah kami semua dari nikmat mu yg menyesatkan. jauh jauh jauh.

till next entry
acap
p/s: kasihani diri anda, anda begitu beharga. 
InsyaAllah, ada jalannya...

3 comments:

FaizalSulaiman said...

yg penting sentiasa sentiasa dan sentiasa betulkan niat

reez said...

semoga tahun baru jadi lembaran baru untuk jauhi dari dari perkara salah

Razif Mokji said...

ubat terbaik bagi saya adalah madu, biasanya jika selsema atau nak demam saya buat mcmni, 2sudu madu dicampur dengan segelas air,niat yg baik2 insya-Allah ihat.....