Wednesday, October 5, 2011

Kerete kecil warne merah, boleh ku bawe ke ....

Assalamualaikum....

Miow2! bunyi kucing depan umah, mintak breakfast.

Aku tgk kucing2 semua tu, aih, mcm mane korg boleh hidup tanpa pergi ke tmpt kerja pagi2?!!! haha...

Start je kete, sign 'enjin sejuk' warne biru terus nyala. Just, bwh tanda biru tu ade sebaris number.

And aku pun tgk sticker 'time to tukar minyak hitam' kat tingkap. Ok. dah lebih.

(km je yg direkod, 
ce kalo die rekod dari mane ke mane kite jalan,
 ikut jalan mane dan kat mane kite behenti, 
serta berapa lama kita berada di sesuatu kawasan...)

4tahun, keta merah ni dibawak org. dah jalan 80K km. Aku terPK, jauhnye, mcm pegi balik dari tanjung piai ke k.perlis 90kali
(ce try kire pakai kalkulater).

Dlm sambil2 dgr radio ikim, selang2 seli dgn lite.fm, aku tertanye, dlm 80K km tu, byk mane la driver bwk nikmat kenderaan ni ke tempat2 n tujuan2 yg baik2.

Kalo gi kerje tu, tujuan baik la. Gi sejid?gi dgr ceramah? gi balek kampung?

Atau gi ronda2 dgn member2 atau aweks2?gi dating2?gi clubbing?gi bla bla dan bla?

Ce kengkorunk semua tgk mileage kete korg, dan fikirkan benda yg sama.

Juga mileage motor ke, beskal ke, ape ke, dlm tak sedar, kite melihat diri kita sendirik kan. Mcm tgk bil elektrik, air api, astro, streamyx, laon PTPTN, dan bil khairat kematian(ade?)

Sedar tak sedar pikiran melayang, mcm mane la buku amalan kita di akhirat kelak. ACC STATEMENT TERGEMPAR di akhirat kelak....kaannn...

Kucing tadik mengikut aku sampai ke keta, pastu posing2. Pastu kucing tu cakap(dlm bahasa kucing) benda yg die slalu cakap pagi2 kalo aku tak bg die breakfast;-

"ada AKU KESAAHHH!!! PPFFFTTTT, ptg nanti
aku pastikan kau bagi aku makan dinner"

till next entry...
acap
....planning nak join contest eazy izzudin...

7 comments:

Eazy Izzuddin said...

da nampak da kereta merah tu..
xD
eh 80001
my num ... kot..
xD

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

kurang satu 0 ; 8001...hehehe

ur number ke?hehee...but my mileage dah naik 80K++ dah...

>,<

Gen2Merah said...

ehehehe.. kereta Gen2 warna merah tumpang parking sini yaa.. eheh. saja nak tengok2 kucing comel ni...

Santri T.P.I.N.I said...

tengok meter mcm keta viva je ni...cepat2 la gi servis, keta kita pun nk yg baru juga...he3

naf. said...

comel kucing berkata2 HAHA

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

bahasa kucing...le minta ajar bro...gurau je upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!...ini kali pertama ayob datang sini...waaa mantoplah blog ini.......maka....c`ayob follow sini .

Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/

shida said...

semuanya kerana kucing....~~